lördag 12 april 2014

Påskpynt

Jag har aldrig påskpyntat mitt hem förut. Visst att jag har målat nåt ägg eller kort, odlat lite gräs och satt några små kycklingar i å så, men that's it. Det är ju ingen vits att pynta studielägenheten eftersom man åker bort till påsken, å dit man åker är ju pyntet redan placerat. 

Nu börjar jag förstå att jag har ju "ett riktigt hem" nu, å då får man pynta! Att jag fick lite påskpynt i gåva motiverar ju en lite till. 



Idag har jag därför börjat processen med att blåsa ur ett ägg. Det var svårare än jag trodde! Tips, gör ett störra hål än 0,5mm. 


Sen när jag skulle börja måla märkte jag att penslarna glömts hemma. Så visst kan man ju färga ägg i matfärg t.ex. men jag bestämde mig för att måla med tusch. Då fick de bli lite "doodling" på äggen.

Kul! Får se vad man kommer på näst :) 

ps. Det känns bra att va på åland för en längre tid nu å avsluta distansdelen av förhållandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar