fredag 11 april 2014

Plötsligt händer det

Det är ju så spännande det här med Åland å praktik å allt så jag får ju inget normalt tankekrävande arbete gjort. Men även att vila känns svårt, för då går ju tankarna helt igång å de e ibte heller optimalt. 

Som tur nämnde Carin att hon virkar en badrumsmatta å det har ju jag velat göra länge, så jag tyckte att det skulle bli ett helskönt projekt för dagen. Det passar dessutom perfekt eftersom jag inte längre behöver mina gamla lakan! Så jag började kl 11 riva lakanen å restrn av dagen har jag mer eller mindre pysslat med mattan. Fick dock göra lite pauser för matlagning, praktikseminarier å att köpa en ny virknål, eftersom jag virkade så häftigt att den ena gick av. Å vilken skön virkdag det har blivit, känner mig riktigt avslappnad! 



Färdig är den inte än men gott på väg. Jag är ju verkligen en nybörjare å måste säga att jag överraskades av att den faktist blir rund! Dock lite vågig nu efterdom jag böt nål mitt i till en tjockare när nålen gick av, men jag tycker det är lite fint med det som inte är perfekt. Det ska ju synas att jag har gjort den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar