måndag 14 april 2014

Psykologpraktikant.

Första arbetsdagen avklarad. En skylt med texten: Heidi Lynd, psykologpraktikant fanns klistrad vid dörren till MITT arbetsrum. Det gav mig känslan att jag har kommit någonstans i livet :) 

Jag fick träffa personalen, bekanta mig med en del praktiskt å administrativt, skriva under tystnadsplikter, vara på ett möte å läsa mig in lite. Statistiken över dagen ser ut så här:

Koppar svart kaffe: 3st
Nya intryck: Mer än min hjärna hunnit fatta
Frågor: 15. +
Saker som jag insett att jag ännu inte kan: många
Personer jag skakat hand med å presenterats för: ca 25
Personer vars namn jag minns efter presentationen: 7st
Halleluja-moments grad när jag ser utbudet av psykologiböcker: 9/10
Förhoppningar: höga

Så, på det stora hela en positiv mjukstart även om jag nog inte riktigt ännu hunnit smälta alla intryck å all infon. Jag känner inte direkt zoombietillståndet som en del pratat om, men trött e jag nog. Hade ganska svårt att somna å vaknade för tidigt av nervositet. Men jag fick en jätte bra start på dagen med morgonlänk å cykeltur i solen på väg till arbetet. Å nu ska jag fixa en virknål så jag kan fortsätta med mitt virkprojekt! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar