onsdag 27 augusti 2014

3:e veckan med stronglift

De e nu den tredje veckan med stronglift, vilket jag kört 3ggr/v. Jag har nått platåer några gånger, mest pga att jag kört ett stronglift pass i samband med ett annat pass. Jag strävar förutom till ökad styrka, uthållighet och rörlighet också till så varierad och rolig träning som möjlighet, så därför har jag svårt att begränsa träningen till bara stronglifts varannan dag. 
Viktigt med rätt mat när man kör stronglifts ;)

Som sagt har jag inte nått något tak ännu , men hittills har mina framsteg sett ut så här (notera dock att startvikterna inte var
min maxvikt, men ger ändå en bild av hur utvecklingen går). Alla övningar sker med fria vikter (stång) å viktor brukar övervaka så jag sköter tekniken å kör fullt ut rörelserna.

Squat: från 30kg --> 57.5kg
Bänkpress: 20kg --> 32.5kg
Rodd: 20kg --> 30kg
Over head press: 20kg --> 27.5kg
Marklyft: 40kg --> 60kg

Så, inget dramatiskt men kurvan går uppåt och mer blir det. Programmet är ju 12v så vi ska se vart jag kommit om 9v. till :) 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar