måndag 25 augusti 2014

måndag ångdag

Idag är en sån där måndag då jag märker att jag inte riktigt hunnit vila upp mig tillräckligt i helg. Jag snoozar i en å en halvtimme, hinner varjen äta frukost eller tillaga lunch, varför lunchen består av ärtsoppa på burk. Å mjölken e förstås slut så jag får ta sojamjölk, som förstås skär sig med kaffet....yum. not. 



Hela arbetsdagen har gått till att få lite klarhet i mitt huvud, ringa samtal för att reda upp sånt som förra veckan ännu vae frågetecken. Arbete inom psykiatrin är ständiga frågetecken, kan jag bara säga. 

När jag väl kom hem hade vi ingen mat men jag var vrålhungrig så jag fick nöja mig med quorn värmd i mikron med ketchup på. Smakar typ sågspån men lär ju vara hälsosamt...



Efter maten fick jag till min förskräckelse se att de bara har 3 säsonger friends på netflix å jag pga helgens marathon sett alla :( vet ju att man kan se resterande på annat håll men de e ju inte samma sak. Ska man se på friends ska de va lätt.


Efter en snabb vila blev de att handla på sparis. Cyklade dit de 3km i regn, handlade en hel del för liten peng. Släpade två proppfulla kassar hem.  När jag kom hem ville jag på länk, klädde på mig träningskläderna, men fastnade i sängen med simulerad magont som en ursäkt för min lathet. Men de e måndag å jag e trött. Så nu ska jag se på idol å vänta på en mer energisk tisdag. 



ps. det har varit en rätt bra dag ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar