tisdag 16 september 2014

Goda och dåliga nyheter

Idag har jag börjat dagen med ett träningspass i den nyöppnade gymfaciliteten inne i stan. Jag måste säga att mariehamn öppnar sig som en ännu trevligare stad när man går genom den en förmiddag; folk sitter på fik å läser morgontidningen, blommor är uppradade efter torggatan å det är lagom livligt efter gatorna. 

Jag är lycklig över att jag nu äntligen kan träna igen! Det nya gymmet var fräscht å rätt folktomt, så jag flåsade på i konditionssalen i ensamhet å såg på dokusåpan om de amerikanska hemmafruarna vars definition av en kvinna som har allt är att hon är "lång, smal och vacker".  Hoppas verkligen inga små flickor ser å tar till sig nåt av den kvinnans ord. 

De övriga goda nyheterna är att Emmi å jag ska på chokladmässa till stockholm 4.10! Resan e bokad så det ska bli superduperskoj! 


Så de dåliga nyheterna är att jag hamnar "avboka" mitt decemberstudiestöd eftersom min årsinkomst med några ynka euro gått över gränsen för vad man får tjäna. Så det känns rätt surt. Men jag får se det som en spark i baken att ta tag i min gradu, vilket gick rätt bra igår men mindre bra idag. Nåväl, har ännu tid att skärpa till mig! Ha de bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar