torsdag 27 november 2014

Dagar som inte blir som man tänkt sig

De två senaste dagarna har inte blivit direkt som jag tänkt mig. Igår skulle jag på simkurs å skriva gradu. Pga det värsta strömavbrottet på Åland sen 1995 vågade jag mig inte till en mörk simhalle 7:30 och min dators acku är så dålig så jag kom int igång med gradun före kl 13.... Så riktigt skitdag där. 


Har märkt att när min dag börjar dåligt är det svårt att vända det till nåt bra, oftast blir det bra först sent på kvällen vilket för mig innebar kl 20:30. Gör alltså en mental note åt mig att risksituation för dålig dag är dålig start, varför det alltid e så viktigt med goda morgonrutiner i form av lugn frukost bl.a.

Ja, å det blev det ju inte idag heller. Jag hade planerat en sovmorgon då det istället ringde 7:53 och jag tänkte att shit har jag glömt att jag ska på arbetet idag? Men nä, det var bara att jag tillfrågades arr komma å vikariera, å skulle befinna mig på plats så fort som möjligt. Så jag slevade i min gröt istället för den lugna fruckisen....Å till råga på allt var kaffet TOTALT slut! Som tur fanns ju färdiga strejkmackor och kaffe på jobbet, så det blev inte så illa trots allt. 

Slutsatser:
1. Man kan aldrig förutspå ens morgondagen. 
2. En bra morgon är början på en bra dag.
3. Kaffe är en början på en bra morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar