onsdag 26 november 2014

Drink it!

Vem har sagt att man inte kan börja dagen med en härlig, kall drink? För vem har sagt att drinkar är onyttiga? Å måste innehålla alkohol?

"En drink är en dryckesvara som blandats glasvis ( oftast innehållande en eller flera spritdrycker). På engelska kan en "drink" syfta på alla sorters drycker från vatten och juice till drycker som innehåller alkohol." - Wikipedia

Min alkoholfria drink innehöll bl.a. spirulina, banan, ägg, tahini och sojamjölk. Å de blev så gott! 


För några år sedan när jag tränade för mitt första halvmarathon drack jag enbart alkoholfritt på krogen. Å jag har aldrig mått så bra som då! Jag vet inte om det var träningen eller vad de var som gjorde det, men jag tror bristen på alkohol gör mig (å vem som helst) gott. Inte bara på morgonen utan också annars. Min motivation är inte tyvärr i nuläget inriktat på att inte dricka alls, även om det är något jag tänker på ibland. Jag dricker ju väldigt lite redan nu men det finns något i mig som säger att det inte kan vara bra att ta ens lite av det gift som dödar och förstör för så många. 

Annars, så har jag världens sämsta gradumotivation idag. Men jag tänker sätta mig framför dagen ändå. För att acceptera det man inte kan kontrollera (motivationen) är en sak, att göra något åt det man kan kontrollera (huruvida jag sätter mig framför datorn och börjar skriva) är en annan sak. 

Ha en bra dag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar