tisdag 9 december 2014

Äntligen över

Äntligen är strejken på åland över. Jag tror inte det finns en enda person av patienter, arbetande personal eller strejkande som inte hoppats på detta besked. Å trots att jag trivts väldigt bra med att jobba under strejken så finns det många vars bekymmer fått flyttas fram pga strejken å som gör att jag gläds mer över det beskedet. Å åhs duktiga personal som skött arbetet utomordentligt bra under den stress so
strejken inneburit.

Å måst nog säga att jag lärt mig mycket om strejkar så här från sidan om sett. Hur det drar fram vad som fungerar å inte fungerar i en organisation. Hur folk kommunicerar å inte gör det, å vad som utgör god kommunikation. Att det drar fram ens värsta sidor, konflikter, avundsjuka, barnslighet..men också solidaritet, förståelse, vi-anda...

Nu tänker jag fira att strejken e över med en banan å en långlänk på det. Ikväll ska jag ha tjejkväll med mig själv, en rom-com, fotbad å ljus eftersom V är bortrest idag. Livet alltså ! Det är bra ! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar