måndag 15 december 2014

Lucka 15: Lycka i det lilla

I denna lucka utmanar jag er att reflektera över små saker ni känner glädje för. De små sakerna som precis som klyschan säger är de stora. Som en puss från din partner, en perfekt avocado, att få ligga i sängen och mysa en extra stund, att få äta julkalenders choklad till frukost, KAJs julkalender-hit hupparipäivää, fina bloggar, en morgonpromenad, etc.


Jag känner mycket glädje och lycka i kroppen efter helgen som varit. Att jag får göra sån här saker, få ha såna vänner, se såna saker jag sett.. Ofta fastnar man i jämförelse med de eller det man tror är bättre, när vi egentligen skulle må bra av att lära oss icke-dömandet, icke-jämförandet och tacksamheten över det lilla eller stora vi har. Jag är tacksam över att jag för det mesta kan glädjas över det "lilla" jag har, för jag tänker att när jag kom till världen hade jag inget, så allt jag har idag är ju gåvor. Låter kanske för er som nåt överpositivt, religiöst babbel men   jag tror att vi bör se utanför vad dagens samhälle säger oss: att det vi har inte är tillräckligt, att vi behöver mer mer mer för att känna verklig lycka. Å nu pratar jag inte materiell lycka.



Men, min stora lycka idag är nåt så stort att jag nästan vill gråta: Jag tror nämligen att jag kan bli klar psykolog i januari!!! Å det känns sådär att jag är motiverad och glad att jobba för detta även lite under jullovet om det kan bli så. Min handledare kommer nämligen att skicka de sista kommentarerna på gradun, sen ska jag finslipa det och låta andra läsa igenom och planerar skicka in det 2.1. Ni vet int vilken lycka det ger!!

Idag har jag dock inte ännu fått kommentarerna så jag tror dagen tillägnas julstädning, julklappsshopping, julbak och träning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar