fredag 19 december 2014

Lucka 19: Unna dig beröring

Det är så viktigt att vi sköter om oss själva. För gör vi inte det kan vi inte sköta om nån annan heller. Därför vill jag uppmuntra er att unna er själv beröring, i den form ni själv föredrar. 

Det bästa jag vet är att bli masserad eller kliad av en annan person. Det är vad jag planerar betala nån för i framtiden när jag har råd, å förstås får mina nära fortsätta med det också. Det här med beröring är ju nåt fantastisk. Jag har tänkt på hur alla längtar till det, fastän de inte alltid har de mest effektiva sätt att visa det. Å vad som händer med en person som inte berörs. Barnet som inte pussas och kramas, den gamla vars hand ingen tar. I relationer där fysisk beröring fråntas, fråntas ofta även kärleken. Det är därför minst en puss om dagen är så viktig.

Men att bli berörd av en okänd kan vara obehagligt. Däremot inte, när det görs på ens eget initiativ. Som när jag var på body scrub å helkroppsmassage igår. Ett regrigerande till ett stadie där man är bäbis och nån pysslar om en från topp till tå. Som jag njöt. 



Så. Unna er beröring, njutning eller nåt annat som får er att må bra. Krama en vän, gosa med hunden. Massera dig själv är bättre än ingen massage alls. Visa att du är värd att bli ompysslad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar