torsdag 4 december 2014

Lucka 4: Tacksamhetsövning

Jag har använt appen Oiva den senaste tiden för att öva mig i mindfulness å få tillstånd positiva förändringar i mitt liv. Även om livet är bra och jag mår bra i mig själv och mina relationer å val så tror jag vi alltid behöver kolla upp med oss själva huruvida vi lever efter våra värderingar. Vad är viktigt för dig nu? Vad lägger du din tid på? Stämmer dina värden ihop med din tidsanvändning, osv. En sak jag skulle vilja bli bättre på är t.ex. att ringa mina vänner å min familj. Jag saknar dem en stor del av tiden men tycker ofta det är svårt att ringa.. Är rädd att jag ringer i fel tid eller att jag stör, att det blir pinsamt eller inte har nåt att säga. Låter ju halvt socialt fobisk men hehe, så dåligt e de inte. men nu vet ni varför jag inte ringer så ofta!

Men lucka 4 handlar om det som jag tror är grunden till såväl lycka som till förändring, vilket innebär att acceptera å känna tacksamhet för det som det är

Så. Lista nu ner 10 saker som du är tacksam för. Gärna aktuella

Här är min spontana lista:
1. Tacksam för V., har världens tur att få ha honom i mitt liv! <3
2. Tacksam för att pappa är frisk efter hjärtattacken, å för att han mår bra idag.
3. Tacksam för att jag har möjlighet att gå på kurser, skriva gradu å träna så mycket jag vill.
4. Tacksam för att jag får fira min födelsedag i Geneve!!! ;)
5. Tacksam för mina arbetskompisar, å för att ha ett arbete att gå till ibland.
6. Tacksam för mina syskon å syskonbarn å kommande syskonbarn.
7. Tacksam för att jag har allt jag behöver trots att jag varken fått lön, studiestöd eller andra bidrag denna månad.
8. Tacksam för att jag aldrig behöver oroa mig för morgondagen. Tacksam för vetskapen att allt ordnar sig å livet bär.
9. Tacksam för att jag trivs hemma så att jag orkar hålla på med gradun dag in å dag ut.
10. Tacksam för att det är fredag å helg imorgon!!!

TACK




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar