onsdag 3 december 2014

Lucka 3: Städa, rensa, släng, ordna

Lucka 3 är en lucka som jag flyttat fram.. Jag känner nämligen inte för det, men jag vet att det gör gott. Lite som jag känner varj onsdag när klockan ringer 6:30 för att jag ska på simkurs. Seriöst, cykla till simhallen i iskallt väder, antingen hungrig för att man int vill vara träna med mat i magen eller så mätt för att man e för hungrig på morgon å jag e alltid hungrig på morgonen! Å så ska man ner i vattnet också. Men sen, efter tio minuter och främst efteråt känns det fantastiskt.

Men tillbaka till luckan. Mitt välmående tips/uppgift för idag blir att städa garderoben eller ett annat skåp där du inte har ordning. Eller vem vet du kanske inte har nåt sånt skåp?? För mig är de flesta skåp i det skicket av nån anledning, men om du int har det kan du rensa din garderob eller andra skåp med principerna:

1. Släng/ge bort allt
 a) du inte använt på ett år.
b) som inte ryms eller passar längre
c) du inte skulle ta med på en resa oavsett årstid
d) alla strumpor utan par

2. Lägg undan 
a) allt som inte används närmaste 3 månader pga väder
b) allt som du har många versioner av, spara fram endast 1-2 av den, t.ex. vita t-skjortor.

3. Det som lämnar kvar
a) stryker eller viker du fint
b) organiseras i färg eller annan ordning
c) upprätthåller du ordning i genom att aldrig tillsätta kläder som inte är rena eller strukna, dvs du slänger int dit dem bara.

Så. Detta blir min uppgift för ikväll. Sätter på julmusik å inväntar det inre lugnet som kommer när jag är klar :)

Öppnar kaos i (kläd)låda 3. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar