måndag 29 december 2014

Mitt år i bilder och blogg: januari-mars

Dags att sammanfatta året som gått! Om jag på rak arm skulle nämna vad jag gjort å tänkt de senaste 12 mån skulle jag nog inte komma på mycket, å de e därför bloggen är så bra! Till hjälp tar jag även instagrammade bilder. Vi börjar med januari - mars.

Januari

Jag bodde i Åbo och var rätt klar med de mesta i studiefronten. Hade min första klient. Hälsade på V på åland var å varannan helg, åkte alltså mycket båt.. Cyklade vilse på Åland. Konstaterar att jag var rätt blond då, men inte riktigt nöjd med det. Jag får praktikplatsen jag sökt på Åland och är tacksam. Jag avslutade mitt arbete som ungdomsarbetare, vilket var både skönt och synd. Hade mitt sista jobb i Vasa. Emmi besökte mig i Åbo, vi hade kul! Delade en massa recept, mest hälsosamma. Tar ett långsamt adjö av åbo. Krisar lite som vanligt. Tränade som en halv galning, inte minst pga mitt nyårslöfte om att springa 5km om dagen, vilket jag gjorde trots att de var minus 17. Efter januari nångång gav jag upp löftet, som så många andra gånger. Var på en god väns bröllop och grät floder. Besökte Ålands cafeliv. 



Februari

Var i jeppis på besök. Började experimentera med olika hobbyer, kanske i jakt efter mig själv. Distansförhållandet fortsätter, mina helger på åland är värdefulla i och med det lugn de ger. Lider av sömnproblem och magproblem. Funderar på ytan och insidan. Funderar mycket på de krav jag ställer mig, om det är dags att sänka ribban. Firar en mysig vändag med Ruth! Gör analyser till gradun som kommer att skapa min jämna plåga under hösten. Misstänker glutenintolerans eller intolerans mot nåt annat, går på en massa prover. Alla skyller på stress som vanligt. Gör trevliga kämppissaker med J som jag ibland saknar såå. Köper tulpaner för att muntra mig upp. 


Mars

Mat och hälsa fortsätter starka teman. Magproblemen fortsätter, testar glutenfritt som funkar rätt bra. Gör fastan till en tid av enkelhet. Har min livs sista föreläsning. Av världens bästa och mest intensiva kurs dessutom. Bokar resa till teneriffa med Emmi. Resmålet inte det bästa, men vi har kul med lokala punkare och hårdrockare ändå. Håller på att flytta från vår lägenhet i Åbo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar