söndag 28 december 2014

En vecka av jul

Ligger i sängen med huvudvärk. Trött, men ändå märkligt pigg. Orden "borde sova" har jag tagit bort från mitt vokabulär för länge sedan, de skapar bara svårigheter att få sovt. 

Tänkte jag skulle sammanfatta julveckan, å kanske lite förklara varför jag inte bloggat så aktivt. Å jämföra min idealbild med verklighet, som ändå blev rätt bra.

- Planerar att ta det lugnt och glömma bort gradun. När gradun anländer 23.12 tar jag dock tag i den på allvar, å jobbar 12h i streck. Är nöjd över min insats, trots kast mellan hopp och förtvivlan.
- Planerar massor av träning, löpa och köpa gymkort för veckan. Byter ut ordet träning mot choklad och får verkligheten. Får ändå in en länk, en simtur och vardagsmotion. Bättre än inget. Kroppen tackar även för vilan.
- Planerar träffa många vänner och familj. Träffar mindre folk och färre timmar än vanligt. Funderar vad det beror på, gissar på mitt-l-livet tidspress. 
- Planerar delta i evenemang, konserter, pyssla och gå på bio. Väljer istället att lägga all "fritid" på att färdigställa min gradu. Hinner med mer sånt när gradun e inne!
- Planerar att festa med kompisar på juldan. Istället blir det utgång med syrran, å jag agerar chaufför. Men kul hade vi ändå. 
- Planerar läsa böcker och se på film. Läser ingen bok och ser två filmer under hela helgen. Ytterst lite tv-tittande, vilket jag egentligen uppskattar!

Trodde inte det, men jag ser verkligen framemot att fara hem imorgon! Det har varit kul, men det är en rolig, händelserik tid framför där hemma. Vilket jag trivs med! :) Tack för allt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar