tisdag 20 januari 2015

Att hitta tillbaka

Pga det bara blev 1.5 h sömn igen förra natten så måst jag ju nog säga att min första tid som gradu-fri int var något av den eufori som jag hade förväntat mig. Jag fick gömma bort datorn för att inte kolla vilka möjliga fel jag gjort, något som jag satt å grubblade där i ett stadie av utmattning. 

Jag måst nog säga att jag har fått en bättre inblick på vad utmattningsdepression å burnout betyder, även om jag aldrig kom så långt i stressens stadier. Det är med andra ord verkligen dags att bryta av stressen direkt och med alla medel nu. 

De medel jag tar till:
- få sömnen normaliserad 
genom magnesium å teer. Inte sova dagtid. Ta det lugnt senare om kvällarna, men kanske en promenad å så.

- äta regelbundet å mycket grönt, frukt och protein. 

- få vardagen någorlunda regelbunden, stiga upp med V, ha vissa aktiviteter att välja mellan, men ändå göra vad jag känner för

- träna i lagom mängd, lyssna på kroppen, spec yoga, body balance varvst med några tyngre pass

- öka sociala möten. Kanske svårast, men man får ta det man får tag på. Prata med tanten i kassan, hälsa på gymmet, gå till bibban å läsa. 

Ja, det glömde jag att säga... att när jag gick ut med skräpet ikväll så kom den där lilla gnuttan av eufori å jag sprack oplanerat upp i ett leende. För hej, jag gjorde det!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar