söndag 18 januari 2015

Imorgon ska jag sova gott

Två sista sömnlösa gradufixarnätter fick jag, trots att jag gradun godkändes av språkhandledarna i fredags. Men nu känner jag ett större lugn, för nu är gradun redo för inlämning. Imorgon ska den tryckas upp. Imorgon ska den här resan ta slut. 

Resan som började i en lägenhet i helsingfors, följde med vid sidan om ett år i åbo och som fick vara mitt tidsfördriv under hela hösten, framtill nu. Som liksom ett förhållande som är på väg att ta slut men vägrar släppa taget, som tar fram det fulaste i en, i kasten mellan hopp och förtvivlan. 

Jag är verkligen redo nu. Det finns ingen återvändo. Ingen alls. Det är i morgon det lämnas in. Å så vitt jag vet kan inget kännas bättre än det.

Ps. Hittade en dagboksanteckning från när jag fick veta att jag kom in på psykologin:

Det finns få saker som lyfter upp mig lika som tanken på den stunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar