söndag 4 januari 2015

Lugnet efter stormen

För alla er som undrar, jag sov 1 h mitt på dagen, trots at jag vakat hela förra natten å  jobbat på gradun. Märkligt så är jag nu alltså inne på tredje dagen av non-stop gradu jobb utan sömn, eller två veckors ytterst aktivt graduliv, å ändå är jag pigg å taggad att skriv å förbättra. Iaf just nu.

Samtidigt känner jag nu ett större lugn inför min gradu. För nu är den genomgången gånger flera, å av flera, från topp till tå. så den blir int bättre oavsett om jag sku lägg såväl en vecka eller ett halvår mer på det. 

Jag har involverat andra i processen, eftersom det gör att jag känner mig stöttad och mindre ensam. Graduprocessen är en ensam process, trots allt, så all stöd är bra. Kanske de e därför jag skriver av mig även här, fast jag kan tänka mig att de inte e så intressant läsning...

Jag ser ändå denna slutspurt som ett kraftprov som visat mig att jag ännu har förmågan att lägga alla mina krafter på en sak, när jag väl bestämmer mig å vet att det är temporärt. Jag blir då inställd på att ge mitt allt, å att testa mina gränser. Oavsett vad gradun blir dömd till tänker ger jag själv min arbetsinsats en laudatur.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar