tisdag 24 februari 2015

Lämna jobbet på jobbet

Idag är en sån kakka dag. Då man bara vill ge upp allt en liten stund å kryp under täcket hela kvälln. Problemet? Verkligen stort.. Nå nej. Bara det där vanliga:

För mycket på arbetet, svårt att lämna jobbet på jobbet. Å de är det att det är så både för V å mej, så då blir det ingen som orkar laga mat, hitta på nåt.. Eller så upplever jag iaf det. 

Den där nyförälskelsefasen i jobbet är nu redan över. Är redan sur för en del brister men försöker ändå göra så gott jag kan. Men när jobbet tar all energi å börjar påverka nattsömnen är det inga bra.

Å nu har jag faktist skärpt mig för att sätta gränser för hur mycket jag tar. Men ändå, det börjar smyga sig in små fel här å där. Frustrationer. 

Men nu har jag bestämt mig. Att jag måste våga lita på min intuition å köra hårt på det, att bara ta ansvar för min del å låta resten skötas av annan person. Å att jobbet ska stanna på jobbet. Så svårt, men ändå så självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar