måndag 23 februari 2015

Igång

Idag är jag igång på riktigt. Första dagen med thriathlon träningen. Vad det betyder? Jo, fr.o.m. idag kör jag planerad träning i de 3 sporterna löpning, cykling och simning. 

Första delen blir mest fokus på löpa å cykla, samt att få någorlunda bra teknik i simning. Eftersom jag haft paus från simningen sen jullovet så tänker jag börja med ett pass i veckan, mer för den psykiska biten än fysiska. Jag känner mig själv så pass bra att om jag börjar för ambitiöst tar det musten ur mig å jag skiter i hela utmaningen efter några veckor. Så därför kör jag en väldigt lugn upptrappning.

Jag kommer också hålla kvar mina favoritpass på gymmet, som bodypump. Det är för den mentala biten mest, men å för att styrka aldrig skadar å förebygger skador. Varannan vecka blir det massage, vilket jag kört med sen december. Värt varje peng.

Mitt motto för detta "projekt" är att utmana, ha roligt och komma i mitt livs bästa form. Vad mitt livs bästa form betyder vet jag inte riktigt, men jag tror det handlar om att jag sagt grunden i många år och nu är det att testa om det går att komma vidare från grundläge till ett steg högre, även om det inte är blodallvarligt. Mitt främsta mål med träningen kommer alltjämt vara att ha roligt och må bra av den, men eftersom jag är en målinriktad person så behöver jag ibland ställa lite mål för att komma vidare, för lika stark som den målinriktade sidan av mig är den lata och bekväma.

Så, första passet är reda  klarat för denna utmaning. 30min morgonlöpning, lätt tempo. Ikväll blir det styrka i form av body pump, längtar redan :)

Bild från länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar