lördag 21 februari 2015

Läppstiftsdjungeln

Jag har börjat känna mig så vuxen nu när jag fått mitt första riktiga jobb att jag tyckt det var dags för nåt som jag ser som vuxenpoäng: att använda läppstift till vardags. 


Det känns som en såndär grej som ligger nånstans mellan sofistikerat och tantpoäng, om vi jfr med läppglans t.ex. Jag brukar int köra med läppglans heller, men jag tänkt om man sku prova å se om jag kan bli en sån där läppstiftsbrud. En sån som bättrar på läppstiftet efter maten, å som försöker undvika att skapa läppstiftsmärken på glasen.

Det konstiga är att min crawing efter läppstift ökade sen jag för några veckor sen såg ett avsnitt av "svenska hollywoodfruar" där den där Montazami berättar att hon har över 50 läppstift gömda över hela hemmet så hon alltid har ett nära till hands.. Såå, kanske det är värt att investera i ETT ?

Men det är int så lätt att hitta sin färg ska jag säg er! Lila å bruna ser jag passar äldre kvinnor, babyrosa känns för barbie, rött för festligt och de där glitterstiften tål jag int alls. Slutligen fastna jag ändå för bareMinerals "go the distance", som går lite åt korall-orange hållet. 


Å den kändes rätt neutral och matcha tröjan dessutom. Najsnajs :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar