onsdag 11 februari 2015

Min nya dygnsrytm.

Till kännedom. Här går man nuförtiden å sova kl 21:00 och vaknar kl 6:00. Det passar verkligen perfekt för mig! Får en egen stund på morgonen, då jag hinner antingen ta en lång frukost, fara på en morgonlänk (men jag tycker de är för mörkt ute för det än), eller nåt annat. 

Å det bästa är att jag märker hur min kropp å psyke reagerar positivt på denna förändring! Jag vaknar pigg å utvilad utan alarm. Jag får en naturlig matrytm. Jag har gott om energi att träna. Jag slipper sena kvällar med onödigt tv-tittande. Å jag märker själv hur jag blir naturligt trött mot kvällen å drabbas inte (peppar peppar) av något nattligt grubblande vid sänggående, däremot kan jag vakna av en lösning på ett problem :) 

Det är roligt att se hur stor vikt dygnsrytmen har på egna måendet, hur det får igång positiva effekter på andra sidor i livet och hur klok kroppen är :) 

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar