måndag 2 februari 2015

När pusselbitarna faller på plats

Man vet att man valt rätt yrke när man inte ens hinner bli arbetslös förrän man blir erbjuden jobb. Visserligen har jag fått några förslag redan under min studietid men jag trodde inte det skulle gå så här lätt. Eller kanske gjorde jag det? Jag har nämligen inte oroat mig för arbetssituationen än. 


Hur som helst, pratade med min arbetsgivare idag o de ville gärna att jag började imorgon. Helst skulle jag ha fått börja redan idag. Men för mig var det bra att börja först idag eftersom jag nu fick möjligheten att ha en sista ledig dag :)

Började dagen med dubbel frukost följt av styrketräning. Sen hann jag vila å shoppa lite pysselgrejs förrän jag fick 2h massage... Aah, känner mig som en ny mänska. För att inte låta det sluta där sitter jag nu på cafe med en varm choklad i ena handen å ett adlibris paket i andra. Känns som jag blivit väldigt bra på att vara snäll mot mig själv, nåt som var mitt mål i januari :) Å de e ett mål jag kan rekommendera åt andra! 


Så min vecka har börjat på bästa sätt. Bara positivt pirr i magen då jag ju känner damerna på "nya" jobbet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar