tisdag 3 februari 2015

Back in business

Ååh, det är så roligt att vara tillbaka på jobb igen! Eller att ha ett jobb överhuvudtaget kanske det heter. Har hunnit både prata mycket med arbetskompisarna å alla tog emot mig väl. Njuter verkligen av att vara del av denna gemenskap igen! 

Det är också superskönt att känna till rutinerna, å veta vem man ska fråga vid behov. Jag fick ta tag i en del saker direkt och det var roligt att känna ett positivt lugn redan första dagen. Visserligen kan jag känna mig smått osäker över vissa kommande saker, men att ha varit "ledig" i ett halvt år har ändå gjort mig å min psykologroll gott. Det är en del saker man får insikt i först när man tittar på det från lite längre håll. Förövrigt jobbar jag ju dessutom bara 30h/v nu, så jag har en del korta förmiddagar å möjlighet till sovmorgon/morgonträning. Det möjliggör att det inte blir för många förändringar på en gång å att jag får egentid å tillräcklig återhämtning, vilket behövs speciellt i början när det sker många omställningar :)

Men som vanligt är jag i ett stadie av en blandning av ökad trötthet och uppskruvning efter en dags jobb. Intrycken är ju många oavsett om de är nygamla eller helt nya. Så nu ägnar jag en tid åt att vila förrän jag alls tar tag i nåt annat. Skönt! :)

Ni får en random bild på det. Får den inte en att sakna sommarn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar