torsdag 23 april 2015

Ambitiöst

Jag börjar alltid 10 på torsdagar, något jag verkligen inte harmas över. Att få sova hur länge man vill, även om jag sällan sova längre än till sex. Att få läsa morgontidningen fast tre gånger om och dricka fyra koppar kaffe, helt utan stress. 

I början var ambitionen att jag skulle spendera morgonen med någon nyttig aktivitet, förslagsvis på gymmet, i löpspåret eller i simhallen. Men varje gång jag ska ta mig dit på torsdagsmorgonen, så är det något som tar emot så otroligt. Istället hamnar jag platt och raklång jag i vår breda säng, med en bok jag länge tänkt läsa. Först tänker jag bara stanna där en liten stund, sen blir det en liten stund till och till sist märker jag att jag legat där tills det är dags att ta mig iväg till arbetet. 

Om jag harmas? Jo, till först. Jag hade ju så ambitiösa planer. Men sen inser jag att ligga och läsa i 3 timmar morgontid är precis det jag behövde. Å då är det mer nyttigt än alla andra träningsformer. Å då harmas jag inte mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar