torsdag 23 april 2015

Drömmar

Jag fick igår fastställt att jag får vara kvar på min nuvarande arbetsplats framtill mitten av augusti. Tiden efter det är oklar. Jag har några drömmar som jag tänkte att jag då skulle ha tid och möjlighet att förverkliga. Saker jag hittills inte varit redo för. 

Att förverkliga drömmar kräver tid, men framförallt mod. Drömmen kan kosta mig att halka efter, eller att det jag har nu inte längre finns kvar då drömmen förverkligats. Drömmarna kräver mod kanske mest för att de oftast innebär att vi förändras.

Det är åtm den privata upplevelsen jag har. Att när drömmar förverkligas förändras vi. Vi inser vilka möjligheter har, men kanske också att våra stora drömmar inte automatiskt ger oss ett "och så levde de lyckliga i alla sina dagar". Eller så gör det de, å vi inser hur mycket mer livet kan ge. Saker vi inte vågat se eller hoppas på. En helt ny värld öppnar sig. Jag vet, för jag har varit där. Å det skrämmer mig, men gör mig även kittlande nyfiken, att jag snart kan vara där igen.

Nu undrar ni kanske om jag inte just förverkligat en dröm i och med att jag blev klar med studierna. Men jag säger det, att drömmen är mest kraftgivande före den är förverkligad. Å den drömmen förändrade mig verkligen, men nu är jag redan inne på nästa dröm. Å det är det fantastiska med drömmar, att de hela tiden föds på nytt. För kan jag drömma har jag alltid en orsak att stiga upp på morgonen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar