onsdag 1 april 2015

Humor

Hade tänkt slå på stort med ett redigt aprilskämt, men ack det vågade jag ändå inte. Varför inte? Jo helt enkelt för att mina skämt inte är så bra. Eller jag tycker ju dom är bra. Skulle jag beskriva min humor så går den ofta ut på att skämta om något som skulle kunna vara sant, men ändå inte är det. Ofta kan del handla om att jag spelar dummare än jag är, vilket V åtminstone ofta går på (och därför länge hade en uppfattning om att min IQ låg något lägre på vissa plan). 

Det här med att ha "en egen humor" är intressant. På Ålandstidningen hade man idag ett skämt som jag helt enkelt tyckte var så ointressant att jag inte förstod att det var ett skämt, det skapade absolut inga reaktioner i mig. Det var helt klart en "insider", som det inte ens räckt med ett år på Åland för att jag ska förstå. 

Humor är ett så viktigt element i vår vardag och i mitt arbete. När man möts i ett skratt kan man hitta distans till även jobbiga saker, å den distansen behövs för att gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar