tisdag 19 maj 2015

Den bästa tiden är nu

Har ni tänkt på det? Att just här, just nu, i en tid av den starkaste längtan, inför sommaren, semestern, resan, livsförändringen, kanske examen, är den bästa tiden? Här lever hoppet. Här lever framtiden. 

Om jag tänker tillbaka till de fina stunderna i livet minns jag ju utan tvekan dagen jag tog student, skolavslutningarna, flyttdagarna, mitt första halvmarathon, dagar jag fått brev om en viktig förändring, dagen vi blev ihop... Men de finaste av stunderna hände egentligen just där före. I ögonblick av en minimal osäkerhet, å 99% säkerhet för att jag skulle klara det. Där när hoppet för det goda var som
störst, men utan att vara självklar. Utan att jag tog framgången för given. Där när allt var ännu öppet, spännande och..ja, framför.

Det mest fantastiska är att vi alltid kan stå där strax inför dessa tidpunkter om vi bara vågar leva. Vågar utmana oss, vågar ta till oss livet. För så länge vi får leva en dag till finns nuet och en möjlighet att förändra sin, och om man är förunnad, någon annans morgondag till det bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar