onsdag 20 maj 2015

Frukostinspiration

De som känner mig vet hur mycket jag älskar  frukost. Helt klart bästa målet på dagen!!! För det bästa är ju att man kan variera den så mycket. Jag hämtar ofta inspiration från pinterest å bloggar, men oftasr blir det ändå ett hopkok av vad jag har i skåpet. Här följer en mix av några frukostalternativ jag ätit den senaste tiden, så här ifall någon skulle behöva inspireras på den fronten!

Vispgröt med naturell yoghurt, hampafrön, kokosbitar och naturell müsli.

 Yoghurt med blötlagda chiafrön, hampafrön, musli, blåbär, banan å lite honung.


Blåbärsbröd med 1. ägg, avocado, skinka å tomat kryddat med chili, salt å peppar , 2. jordnötssmör, banan å passionsfrukt (från bloggen hurbrasomhelst).


Spirulina smoothie-bowl med kokos, blåbär och nötter. Smoothien innehåller bla spirulina, banan å havremjölk. 


Pannkakor (på dinkelmjöl) med vaniljkryddad grekisk yoghurt och bärkompott.

Hoppas ni blev inspirerade! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar