söndag 17 maj 2015

Löp å lev

Jag hade bestämt mig för att springa årets första "långlänk" idag, men som det tog emot före jag kom mig ut. Än en gång kom jag till insikten att så länge jag säger att jag MÅSTE något så blir det jobbigt, tungt och tråkigt, men så fort jag kommer fram till att jag VILL så blir upplevelsen en helt annan. Så även denna gång.

 Resultatet blev den kanske skönaste länken i år trots att det regnade, blåste och var allmänt grått. För det var ju samtidigt grönt, härligt och uppfriskande. Å inte någonstans på vägen ångrade jag mig eller tyckte det var jobbigt. Jag tänker att det är som med löpningen som med livet: det handlar om att leva ett liv, inte vinna ett krig. 

Löpningen (å livet) ska vara lustfyllt och givande, om än utmanande. Vi kanske inte lyckas med allt precis som vi föreställt oss (min tid idag var inte helt fantastisk), men så länge vi fortsätter sätta en fot framom den andra så kommer vi att utvecklas. 


Så mycket om dagens löpfilosofi. Jag har annars avundats mänskor som varit på helsinki city run i helg. Den "avundsjukan" har gett mig insikten att det kanske är dags att jag prövar på något lopp till i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar