måndag 15 juni 2015

Sommarlistan

Så vad gör man på tåget när man har tråkigt? Svarar på en sommarlista, förstås!!

Vad har du för planer för sommaren?
- Jobba, jobba, joobba.
- Besöka föglö, ta båten till kobba klintar och cykla på brändö
- Besöka olika cafeer runt om Åland, bl.a. lumparby ollas och honungscafeet
- Ta en tur till åbo, hälsa på syrran och cykla skärgårdens ringväg
- ta natt-/morgonsim i slemmern när ingen är vaken
- söka upp ett lugnt ställe att sitta ner å måla.


Bästa sommarstället:
Någonstans i närheten av vattnet. 

Favoritsommarblomman:
Blåklocka, en blomma jag associerar med barndomens somrar på villan. 
Den här blomman e också fin!



Här badar jag helst:
Mariebad, om jag ska vara ärlig, hehe.. Nä men nog e det ju ganska härligt att simma utomhus också. Lilla holmen på Åland och Fäboda i Jeppis - då det inte är iskallt!


Hur länge ska du vara ledig?
Ledig? Vad är det? Jaa, det blir väl 3dgr till midsommar hehe. Nää, men jag ska försöka ta ut lite kompledigt när det är möjligt :) 

Vad ser du mest framemot?
Sommarbesök av kompisar, picknickar och andra trevliga sommaraktiviteter vid sidan om en förhoppningsvis välfungerande vardag.



Vad kommer du att köpa inför semestern?
Ska försöka att inte köpa så mycket mer, har blivit en del inför resan och bröllop mm. Så pengarna får gå mest till mat, dryck och resekostnader. 

Det här lyssnar jag på i sommar:
Steel-fm (Ålands radio), poddar och förhoppningsvis kommer jag ihåg att lyssna på sommarpratarna!

Favoritsommardoft
Hav, nyklippt gräs och grillat kött ;)

Den ultimata sommardagen
Ledig, ut på havet, picknick på någon varm klippa, sol och 25 grader. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar