fredag 17 juli 2015

Acceptera

Vi lever i ett litet kaos hemma. I ett hörn står 7 svarta sopsäckar. I ett annat en hög med staplade lådor. I städskåpet ligger mina kläder i en salig blandning. Vårt sovrum innehåller ett klädskåp i delar, som i morgon ska utbytas mot 150e. Vardagsrummet är alltför öppet. På golvet dansar dammtussar. 

Jag skulle kunna bli irriterad, stressad eller frustrerad av kaoset. Men istället väljer jag acceptans. Må det vara kaos nu. Må oss lära oss att leva med oredan. Må oss fokusera på det väsentliga, att vi tar flytten som den kommer. Å njuter av den sista tiden trots allt. 

Att inse att jag kan leva med lite kaos gör mig stolt. Att kontroll, ordning och struktur inte blir en regel utan ett trevligt tillägg sen när flytten är över. Att min inre ro tillåter yttre kaos utan att rubbas. Det får mig att tro att jag kan klara lite vad som helst. Att vilka vindar eller stormar än må blåsa upp, så klarar vi det som det stabila berg vi är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar