lördag 18 juli 2015

Mot slutet och en ny början

Steg ju upp allt för tidigt återigen.. Men vad gör man. Det första jag gör är alltid att öppna fönstret, finns ju inget trevligare än att lyssna på fågelkvitter och få in frisk luft när man vaknat :)

Tittade i vår torrvaruskåp och konstaterade att det behöver minska rejält inför flytten. Funderade på det effektivaste och smakrikaste sätten att göra slut på gryn, frön, russin och nötter mm. Resultatet:

1. Hemgjord granola!



2. Nattjästa fröbröd


Blev riktigt nöjd med båda! 

Vad annat har jag gjort?
Tagit en "power-nap" på 3 timmar. Njutit av regnet och lugnet det ger. 

Jo, jag har ansökt om ledighet för att få besöka österbotten nästa helg. Avvaktar med biljettköpet tills dess, men de ska väl inte vara nåt problem. Så kanske jag får lite jeppis i min sommar. Tycker ju i å för sig inte särskilt mycket om jakobsdagarna, men det är ett bra kort om man vill vara säker på att få träffa de flesta vänner och nära. Å så har de ju lugnat sig rätt mycke på arbetet så timingen e rätt bra, även om de bara är för några dagar. 

Ha det bra!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar