tisdag 21 juli 2015

Krombikrååko

Jag kommer hemhem
imorgon. Gör det jag aldrig trodde en snåljååp som jag skulle göra å flyger hem. Från Mariehamn ti Hesa ti Krombi. Med krombikrrååko. För sanningen är att flyget är bästa alternativet för att ta mig hem.

Låt mig exemplifiera:
Alt 1.
Nattbåt med hytt: 117e
buss till långnäs: 12e
Tåg till bennäs från Åbo: 39
Mat för 14h: ca 12e (frukost, kaffe å smörgås)
Totalt: min 180e, 14h, en natts sömn går förlorad.

Alt 2. 
Kvällsbåt torsdag utan hytt: 15e
Middag + mat till/under tågresa: 20e
Tåg: 30e
Tillägg: får ta sig fram med fyllon i en stekhet tågvagn.
Totalt: minst 75e, 14h pina, en förlorad natts sömn + en dag mindre semester.

Alt 3. 
Flyg ti krombi, onsdag kväll.
Biljett: 107e
Totalt: 107e, 4h 15min.

Så jaaa, vad väljer man??? Nå alternativ 3 förstås! De övr har jag leidon på. Så jaa, varför har jag inte gjort de här förut??

Hur som helst, blir kul att komma till hembyarna å träffa vänner å kompisar! Jeppisdagarna sku jag ju egentligen kuna skipp, men roligt att träffa alla iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar