måndag 13 juli 2015

Lyxhelg.

Nu har Anna tagit sitt pick å pack å lämnat mig, efter en mycket trevlig tjejhelg! I lördags passade vi på å strosa runt i butiker i Stockholm. Det var rea lite överallt, så jag köpte några nya, fina plagg i bra kvalitet till det nya jobbet. Jag har ju rensat bort allt gammalt å överflödigt från min garderob, så nu tyckte jag det fanns plats för lite nytt. Det känns nästan lite som en skolstart när man gick i grundskolan, när man skulle köpa ny penal, pennor och nya skor, hehe.

Igår på söndag blev det en cykeltur på 16km här på Åland. Denna gång stannade vid Anna o Aldos å åt italiensk glass. Det var en av många saker jag planerat göra under min tid kvar här på ön, så det var ju tur att det blev av.


På kvällen plockade vi blåbär och gjorde årets första blåbärspaj. Tänk att blåbärstiden äntligen är här!! Jag tycker personligen att blåbärsplockning är den bästa form av övning i medveten närvaro och en skön avkopplingsform. 

På tal om närvaro, så är ju 
mindfulness målarböckerna för vuxna genialiska! Ett utmärkt sätt att koppla av. Vi satt i över en timme med Anna å målade i våra böcker igår, detalj för detalj, samtidigt som vi lyssnade på smörsånger på radion. Sen avslutades kvällen med film, massage och godis. Lyxigt värre!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar