lördag 11 juli 2015

Stockholm än en gång

Hade en riktigt trevlig dag med Anna i Stockholm igår, trots världens konstigaste väder och våta fötter och skor. Vädret kastade från regn till sol till blåst till regn osv. Verkligen märkligt!


Vi åt lunch i Södermalm på ett ställe som serverar indisk mat, som vi upptäckt med V för ett år sen. Efter det gjorde vi en upptäcktsfärd i Östermalm och Vasastan, i hopp om att hitta ett mysigt litet cafe... Fanns icke! Så efter 2h gav vi upp å for tillbaka till drottninggatan å hittade ett ställe som vi nöjde oss med. Men ja, fick ju se mer av Stockholm än tidigare och efter dagen visade stegräknaren på 30000 steg!


Några av dessa steg kom när jag sökte efter vårdcentralen där jag skulle ta ett hälsoprov innan min anställning. Där trodde jag att jag skulle till årsta men det visade sig att det var årstadal jag skulle till, hehe.. Tacka vet ja roaming funktionen å google maps sånahär ggr!


Kvälen avslutades med ett glas vin och en liten promenad i Gamla Stan. Sen for vi till vårt mysiga vandrarhem i Gamla Stan, Old Town Lodge. Det var faktist mycket bättre än jag trodde. Vi hade en egen sovbås under ett källarvalv, så det enda jag möjligen kan anmärka på är att man hörde andra gästers snarkningar och väckarklockor. Men i övrigt är det ett ställe jag verkligen kan rekommendera om man ska stanna en natt i Stockholm :)

Idag blir det shopping för rean har nyss börjat! Söker en kavaj till nya jobbet, känns som det är så man ska va klädd här, hehe. Förhoppningsvis bättre väder idag också, har förhoppningar om picknick på Djurgården :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar