måndag 17 augusti 2015

En bra början

Började dagen med en promenad i området var vi bor. Blev så överraskad när jag insåg att det ser ut som om vi var på landet på vissa ställen, det är skog och fält och folktomt. Å får! Tänk att man kan hitta såna oaser i Stockholm! Kunde lika bra ha varit i Larsmo, om det inte var för att det var så kuperat landskap här. Kommer nog gå där flera gånger, när man bor i en storstad mår man nog extra bra av att få lugn å ro å naturupplevelser emellanåt.

Efter promenaden var vi sen med V till skattebyrån för att ansöka om våra personnummer. Jag hade väntat mig 2h kötid och mycket pappersarbete, men efter en kvart var vi klara med allt. Nemas problemas. 

Sen for jag till Norra Mälarstranden igen och åt min lunch, då V for tillbaka till jobbet. Hittade en brygga där jag satt å njöt. 

Efter lunchen ringde Laura som hälsade på hos sin bror alldeles i närheten. Laura bor ju i Berlin, men ibland kommer hon även hit. Vi konstaterade att det igen gått 1,5år sen vi sist sågs å har inte hörts däremellan, men det märks inte när vi ses. Det är alltid lätt att hitta varann igen. 

Vi strosade runt i Söder, besökte Saltå Kvarns härliga butik och cafe där jag köpte hem havregryn och ett jättegott grekiskt bröd med soltorkade tomater. Deras produkter är ekologiska å den höga kvaliten kan man definitivt smaka i produkten. 


Efter ett par timmar blev vi trötta av promenixandet och for därför upp på en kulle vid en park och solade på gräsmattan. Många andra tänkte som vi, vilket gjorde att stämningen var riktigt gemytlig. Påminde faktist om Berlin, konstaterade vi.

 
Efter det tog vi ännu ett varv i butikerna på Söder; jag på jakt efter bubbelbadstvål och ostkupa. Hittade bubbelbadstvålet vid Lush, så nu kan jag ta många väldoftande badkarsbad med bubblor och rosa vatten, vad är nu bättre än det. ;)

Nu ligger jag hemma å e trött efter ännu en promenadrik dag, upp i 15km även idag. Ikväll blir det halvåtta hos mig å Idol, så svenskt, hehe. Skönt att ha ett hem där man bara kan landa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar