tisdag 18 augusti 2015

Nya äventyr

Solen fortsätter att le över oss i Stockholm och jag njuter av ledigheten.

Eftersom jag ska börja jobba på måndagen, ville jag veta var jobbet är, hur jag kommer dit och vad det är för ett ställe. Jag bestämde mig därför för att det bästa är att cykla dit och undersöka platsen på cykel. Jag kollade google maps för att veta vart jag skulle, packade på en vattenflaska, klädde på mig träningskläder och hoppade på Viktors tunturicykel mot okända vatten. 

Jag insåg snart att Sverige har betydligt mer cykelvänlig trafik än Finland. Här fanns det skyltning för cykelvägen till Huddinge och jag behövde aldrig cykla på tätt-trafikerade vägar. Hela vägen fram var cykelleden märkt och jag kunde bara njuta av att se på äppelträd och vackra gårdar. Jag blir fortfarande överraskad att det finns sånt i Stockholm!

Väl framme hittade jag den misstänkta platsen men bestämde mig för att jag undersöker platsen mer med buss en annan dag. Vill ju försäkra mig om att jag är på rätt plats på rätt tid min första arbetsdag! Efter den lilla turen på 22km for jag hem, tog en dusch och åt lite glass på vår balkong.


Kl är nu två å det känns som en perfekt sommardag. Får se vad vi hittar på ännu. Just nu är jag så trött att en liten eftermiddags-powerrnapp skulle sitta riktigt fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar