onsdag 19 augusti 2015

Förälskad

Viktor utmanade mig igår att gå runt Djurgården. Jag hade ingen aning om hur långt det var, men hade sett vältränade löpare springa där i trakten förut och även själv tänkt tanken på en löptur runt ön. Idag ville jag dock bara utforska stället, så jag packade väskan med smörgås, vindruvor och saft och begav mig iväg.

Jag steg av vid slussen och tänkte att jag skulle promenera till Djurgårsbron. Då fick jag dock syn på Djurgårdsfärjan, som en vänlig tant informerade mig om att man fick åka gratis med SL-kort. Bingo!! Så jag väntade i 10min å så var man ombord på båten tillsammans med bla finska å japanska turister.


Båten tog mig över till Djurgården, alldeles intill Gröna Lund. Sen började jag bara promenera i sakta mak i mitt eget sällskap. Emellanåt sprang nån förbi, emellanåt pratade jag med nån på vägen. Men mest gick jag bara å beundrade den vackra stan, fåglarna och vattnet. En picknick halvvägs och jag orkade hela vägen.





Vädret var ju så fantastiskt, så det hels blev en toppenupplevelse. Efter denna dag är jag nog något föräldskad i denna stad. 


16.3km gång visar stegräknaren. Det är lätt att samla kilometrar här. Å att njuta av varje steg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar