torsdag 20 augusti 2015

Ännu en utflykt

Piuh. Ännu en dag av promenader. Sedan söndag har jag promenerat närmare 60km!! Å cyklat 40km. För att vara jag är det mycket. Men sen har jag ju också semester å därmed inget bättre för mig än att utforska Stockholm.

Idag hade jag egentligen ingen aning om vad jag skulle hitta på, men efter att V bjöd mig på lunch till Cypern, en grekisk restaurang, så hade jag energi att utforska även andra sidan av djurgårdsbrunnsviken. 
Räksallad på Cypern, mums!

På den sidan hittade jag bla Kaknästornet (som ni ser här nedan) ä, ett cirkus och ett stort fält.

När jag närmade mig djurgårdsbrunnsviken fann jag även en massa museer såsom sjöfartsmuseet, idrottsmuseet, polismuseet mm.

Vid vattnet hittade jag massor av glada solbadare som njöt av den vackra dagen. Själv var jag lite besviken på mitt klädval. Skulle gärna ha hoppat i här. 

Vägen tillbaka var lång, men jag stannade vid saluhallen och köpte en svalkande citrondryck samt mitt älskade apelsinkaffe från Roberts Coffee. Nu är jag hemma igen, alldeles utpumpad och trött. Sommar och semester i all ära, men det kan vara rätt tungt ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar