söndag 6 september 2015

Aldrig så känslig

Jaa, det här med att gå på bröllop när man är förkyld är nog ingen hit. Men jag ville inte missa bröllopet så jag tog mitt smattrande å trötta bomullshuvud med, packade 10 omgångar näsdukar i min lilla rosa väska å satte mig i bröllopsbussen som anordnats.

Bröllopet var i Kakskerta, Hirvilampi, ett lantligt område 30min från Åbo. Bröllopslokalen var riktigt fin, som en lantlig romans med ljust trä och kristalltakkronor. Vigseln var utanför, vid en liten damm. 

Jag har inte sett min kusin på säkert ett-två år, men så fort de vandrade in kom tårarna över mig. Det var så fint, fiolerna som spelade intågsmusiken, talen, brudparet, kärleken som lyste över dem.. 

Jag har varit på flera bröllop förut, men aldrig har jag berörts (= gråtit) som igår. Å jag vet inte om det berodde på stämningen, min förkylning eller att jag blir äldre. Vi har nämligen konstaterat med Johanna att ju äldre man blir desto lättare till tårar.. Hur som helst, det var en mycket berörande tillställning med väldigt fina mänskor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar