måndag 7 september 2015

Sjukledig

Jaaa, inte nog med att vi skulle nästan direkt till arbetet efter att vi i land kl 6:30 från båten från Åbo, jag är förkyld fortfarande. 



Igår var jag extremt hes, men imorse kunde jag iaf få ord ur mig. Eftersom jag ändå mådde bättre idag än i helg så tyckte jag det fick räcka för att räkna mig som arbetsförmögen. Jag hade ingen feber även om jag kallsvettades å hostade något. 

Väl i jobbet tyckte kollegorna ändå att jag skulle gå hem. Jag kunde inte annat än hålla med, min röst höll inte för några samtal; bara att ringa å avboka krävde mer än min röst var redo för! 

Så nu ligger jag i soffan hemma å med tanke på omständigheterna så har jag det rätt så bra. Nä, det är inte skoj att vara sjuk å jag skulle mycket helre va på jobb om jag vore frisk! Men ska man vara sjuk nångång så e de väl nu, när allt ännu e lugnt på jobbet.

Konstaterar att de e första gången i mitt liv som jag sjukanmäler mig från jobb! I Sverige har de ett system med karensdagar, vilket innebär att man som anställd inte får någon ersättning för den första dagen då man e sjuk. Så här e jag sjuk på egen bekostnad, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar