tisdag 8 september 2015

Mitt bota-förkylnings-recept

Ok, är då fortfarande sjukskriven idag, men troligtvis kan jag återgå i arbete imorgon! Tycker det är svårt att veta om man ska gå i jobb eller inte med en förkylning, vill ju inte smitta eller störa andra med hostande och snytande. Samtidigt så vill jag inte heller vara hemma om jag är så pass frisk att jag kan jobba. Men konstaterade nog att effektiviteten tryter av förkylningen ändå så det blir inte desto mer gjort fast jag e på jobb i det aktuella skicket iaf..

Så idag är mitt fokus att vila och försöka få min kropp att vinna kampen mot de elaka virusen. 

Mitt recept för att bota förkylningen:
- panadol hot och te med honung (för att lindra besvären)
- dricka massor av vatten (för att lindra och hålla kroppens vätskebalans god)
- ekologisk butternutsoppa (vitaminer) och het nudelsoppa (öppnar alla tilltäppningar)
- ben and jerrys glass (för halsen och humöret)
- bada ett långt varmt bad (skönt för spända muskler)
- se på tv-serier och vila (nödvändigt)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar