söndag 13 september 2015

Motpoler.

Igår åt vi Sveriges bästa kebab. Å hör å häpna Jeppis: den är bättre än korvgörans!! Å större dessutom. Å billigare. Helt värt 1h resa och att stå i kö ändå ut till spöregnet bakom 20(!) andra. 

Idag bekantade jag mig en församling i Stockholm. Lite som motvikt till livet i storstaden. För här handlar allt onekligen om kommers å köpkraft. Å då kändes det väldigt skönt att komma bort från det. Mest berördes jag av musiken. För där i kyrksalen var den bästa akustiken jag hört. Å akustiken var till förtjänst för musiken från den skickligaste pianisten/sångaren jag mött på i kyrkliga sammanhang. Tror nog att jag kommer utforska kyrklivet i Stockholm lite mer, men ett positivt första intryck var det ändå. 
 
Så livet i storstaden e nog en blandning av kontraster. De fattiga å de rika. Det kommersiella och det ideella. Det fula å det fina. Å här står jag lite utanför å observerar mest. Å njuter av deras kebab. 

Ps. Igår köpte jag lite nytt till sovrummet å hemmet. Bl.a. nya lakan å kuddfodral. Första gången i mitt liv som jag köper lakan. Vuxenpoäng.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar