måndag 5 oktober 2015

Balansen

Helluu! Lång dag på jobbet återigen! Jag märker att det är något utmanande att skriva om livet när jag i stort sett inte berättar om jobbet: mitt liv just nu kretsar mycket kring jobbet! Å det tvingar mig verkligen att skapa den bästa fritiden jag kan! 

Men här handlar det ju inte att få in så mycket som möjligt i fritiden. Less is more gäller även här. Jag kan känna att ju mer program jag hittar på desto mindre fritid. Så det är en fin balans av att göra tillräckligt för att stimuleras å växla aktivitet till att göra tillräckligt lite för att vila å koppla av. Stimulans söker jag i t.ex. löpning/träning, matlagning, sociala altiviteter och kurser. Avkoppling söker jag i läsning, bloggande, kvällsbit, tv-serier å bad. Bäst är vardagarna då jag fått en del av båda! 

På tal om balans så blev den här "glassen" en perfekt blandning av nyttigt å gott. 1 fryst banan, 1dl frysta jordgubbar, en skvätt vispgrädde. Mixa. 


Ha en bra vecka!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar