lördag 10 oktober 2015

Idol - som på riktigt!

Var på IDOL ikväll och det var ju definitivt värt det! Gick ju dit lite på skoj som en halvfjantig men rolig grej då jag följt med idol länge.

Så vi kom dit vid sju å såg att stället kryllade av barn. Barn som vi också är så ställde vi oss i kön för en godispåse och en tatuering. Men varo lugn, den var vattenlöslig!

Därefter inropades vi å fick ståplats alldeles närmast scenen. Jag trodde inte att vi skulle orka stå från 19-23 men de gick förvånansvärt bra.
 Vi tog några selfies och blev inlärda hu vi skulle heja å när vi fick bua. Men förutom den lilla detaljen tyckte jag de lyckades göra det hela till en bra upplevelse också för pubilken. 

Först uppträdde Little Mix, vilket jag antar att jag hade uppskattat mer om jag hade känt till dem. Temat för idolerna var boyband/girlband, så Emmi och jag tyckte det var rätt perfekt för oss som är uppvuxna under dess glanstid.


Juryn var i sina bästa element och åtm Laila å Bagge bjöd på sig. Idolerna var jätteduktiga men den uppenbara favoriten är ju förstås Simon Zion. Däremot tyckte jag att kamerorna störde lite uppträdandet och det var mycket mer kamerafokus än publikfokus. 

Kvällens 3 roliga minnen från kvällen: 
1.  Bagge går förbi oss, sa "Hej" å initierade en fist bump på vilket jag svarade. I ett senare skede antastade vi honom å bad om ett foto till Finland varpå han tyckte; "Ja men jag ser ju rätt finsk ut!"


2. När kock Markus Aujalay plötligt ställer sig bredvid mig i publiken. Ni vet han som är programledare för Sveriges Mästerkock. Det visade sig att han skulle delta i programmet genom att komma upp ur röken, hehe. 

3. Att få dela den här kvällen med min lika halvgalna kusin å vän. Med rätt sällskap blir alla kvällar lyckade!




 




2 kommentarer:

  1. Vitsi va häftigt! Ja försöka no si om ja sku ha fått syn på er men tyvärr int. :( ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja vi hadd så bra platse att kameran int filma tid, hehe :D

      Radera