lördag 28 november 2015

Hälsa på recept.

Har haft så roligt på hälso-, tränings- och skönhetsmässan. Av höstens tre mässor var det här definitivt den som var mest i min smak! Till skillnad från de tidigare mässorna så for jag helt själv, vilket jag tror jag behövde! Jag har konstigt nog allt mer sällan haft kvalitetstid med mig själv, så det här var riktigt perfekt. 

Först på mässan riktade jag mig mot hälsodelen å for jag å anmälde mig som blodgivare samt tog olika blodprov för det. Jag har konstigt nog saknat känslan efter blodgivning, känslan av att man gjort något konkret bra för någon annan. 

Sen blev det en 20min ryggmassage för 100kr, som var helt klart värt pengarna. Därefter samlade jag på mig flera goodiebags som innehöll bl.a detta: en t-skjorta, en cykelsadelskydd, 3 Check-tidningar, en Hälsa och Fitness-tidning, två Raw chokladproteinbars, läppamada, knäckbröd, en parkeringsbricka(?!), ett reflex, en skoputsare (!), energigel, t-påse etc.... Förutom de köpt jag två Pauluns grönsakssoppor till lunch, mums!


Sen for jag över till fitness-sidan med överpumpade män å galet deffade kvinnor. Magapajtona, biffar å sveitlukt med andra ord. Min egen mage e lite upprörd efter provsmakning av allt för många proteinbars å proteindrycker. Alltså seriöst, förstår int hur jag nån gång har ätit sånt skräp! Smakar ju bara tillsatser å har konsistensen av gummi. Har nog bestämt att ska jag nånsin återta styrketräning i syfte att bli starkare så blir det nog hederlig, varierad mat och möjligen någon superfood å hampaprotein på det. Parentes slut.

Nää, int spänne jag naa"

Proteinglass...

Men men, det bästa på fitnessmässan var en gratis body scanning. Har velat testa det länge då jag inte riktigt litar på att den vanliga vågen säger hela sanningen. Resultaten? Normal fettmassa, något mer muskelmassa än gemene man, men den bistra nyheten att min ämnesomsättning motsvarar en 32-årings!! Går int å acceptera! Nu e de dags att få in mer vardagsmotion å övr motion å!! 

Men egentligen e jag nästan överraskad att resultaten var så pass "bra" ändå, har ju inte tränat styrka på 4mån och rört på mig helt klart mindre än förr, å kosten har väl vari lite sii som så... 
Så om nånting så gav body scanningen mig ännu mer konkret motivation att börja träna igen så fort vi flyttat, för det är ju det jag saknat så otroligt de senaste månaderna, så motivationen e nog egentligen inget problem. Men jag tycker om att se svart på vitt vad läget är och på sikt också resultaten! Tänkte att jag skulle boka en ny scanning i februari för att följa med resultaten å se vad som händer! :) 

Som avslutning fick jag en 20min gratissminkning hos Face Stockholm. Hon gav mig en massa tips, så nu vet jag vad mina nästa köp blir i sminkväg. 
Resultatet:

En tanke som slog mig var hur viktigt det är att genomskåda den del av hälsobusinessen som är extrem å skapar ohälsosamma ideal, som speciellt plastik- å fitnessföretagen på plats gör pengar på. När man väl kommer över den lilla detaljen då har hälsovärlden mycket trevligt att erbjuda! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar