onsdag 18 november 2015

Minimalistens njutning.

Å flyttrumban har börjat! Städade lägenheten en sista gång, flyttstädningen tänker vi låta någon professionell göra. För ännu har vi allt packande å flyttande kvar, å dessutom ska vi handla å sätta ihop nya möbler. Som ju är både najs å bajs. 

En sak som jag kommit fram till genom alla flyttar: jag älskar att göra mig av med saker!! Jag förstår mig inte alls på att äga
en massa överflödiga grejer, att ha något som man "kanske behöver nångång" men inte använt de senaste 2åren. 
Det ger mig både en kick å inre lugn att bli av med saker som bara tar uttrymme i skåpen. 

Jag tror någonstans på att äga så enkelt å med så lite egendom som möjligt.  
För jag märker att det gör mig gott, det ger en frihetskänsla, mental lättnad och en hälsosam relation till egendom. Det är klart att jag har saker som jag aldrig skulle göra mig av med pga dess känslomässiga värde.. men ni vet, på det stora hela mår jag bättre av att äga mindre och endast äga saker som känns "jag".

Nu när flyttrumban är igång kommer ännu mer saker gå i återvinning. Jag ska gå igenom böckerna, kläderna och småprylarna. Å jag längtar redan. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar