måndag 30 november 2015

Ung å mogen?

 På lunchrasten på jobbet pratades det om baren vi besökte i samband med julfesten, om hur alla var 25 år unga att flera inte kände sig bekväm på stället pga det.

Snacket gick över till 26-årsfesten min kollega varit på i helgen. Kollegorna skrattade å frågade om det var svårt att hänga med bland ungdomarna, spekulerade huruvida hon kände sig obekväm å gammal i det sällskapet. Hon är 36år. De övriga konstaterade å tröstade med att hon ju fortfarande är yngst i vårt kollegium. 

-Njä, inte riktigt, svarade hon. Heidi är ju faktist yngre
-Hur gammal är du, frågade de.
- 25. Fyller 26 snart.
Tystnad å överraskade miner. 

De övriga har jobbat i 15-35år med sitt yrke, jag i knappt ett år, ännu mindre med det jag gör nu. Å jag skulle ha kunnat känna mig omogen å oerfaren, men det gjorde jag inte. Att de trodde jag var äldre torde väl visa att jag trots min ringa ålder har en mognad, kunskap å erfarenhet bortom ålder. Sen att jag gärna helre ser ut som en 25-åring än en 40-åring är väl en liten detalj. Men så frågar de ju fortfarande ID på alko, så de e väl nåt annat än utseendet de ser, tröstar jag mig själv.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar