söndag 29 november 2015

Flyttkaos. Igen.

Idag var jag då på kaffe med Anna å hennes riktigt trevliga nya pojkvän Filip. Det är så roligt att se två så kära som passar så bra ihop. Vi for upp till Åhlens eko-cafe, de har så otroligt goda (å nyttiga) saker där. Skulle vilja köpa hem allt från deras lilla presentshop, men de är så dyrt så de kanske får bli julklappar till andra. 

När jag kom hem åt vi lunch å sen började jag packa å skura. Å jag jobbade på från 15 till 20.30, tills jag var nöjd med resultatet. För jag vet hur mycket roligare det är att flytta till ett hem som är varsamt städat än ett som har smutsfläckar å smulor å damm lite här å var, så jag tyckte det var värt att skrubba lite extra. V hjälpte till å fixade därtill mitt cykeldäck i skick, så nu kan jag cykla igen! :)

Så imorgon har vi ännu att...
1. packa kläder
2. smälta å putsa kylen (frysen fixa jag idag).
3. torka lister å övrigt.
4. Städa balkongen. 

Å på tisdag ska vi då:
1. Få överlåtit vår lägenhet till oss
2. Hämta flyttbilen å flytta alla grejer till nya lägenheten
3. Föra bla en soffa å annat till Stockholms ekorosk för återvinning. 
4. Storstäda gamla lägenheten.
5. Handla möbler till nya lägenheten.
6. Fixa i ordning nya lägenheten.

Piece of cake ;) 3:e flytten på kort tid. Lovar att inte flytta på länge igen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar